Nieuwsbrief toeristische marketing – Geslaagde start 2018! 

Alle nieuwsberichten

De nieuwsbrief toeristische marketing is bedoeld voor alle toeristische en recreatieve ondernemers en betrokkenen in de gemeente Medemblik. Deze nieuwsbrief informeert je over de ontwikkelingen en nieuws op het gebied van toeristische marketing. En geeft je tips en ideeën om mee te varen onder één vlag zodat we Medemblik als één groter geheel, gastvrije gemeente op de kaart zetten. Vaar je mee?

Er is hard gewerkt! 
De afgelopen maanden is er hard gewerkt. Met als concreet resultaat een online platform en een magazine voor de bezoekers van Medemblik. Via facebook wordt Medemblik als aantrekkelijk gebied gepromoot. We gebruiken hiervoor onder andere de films en ‘de verhalen van Medemblik’. Hier wordt heel positief op gereageerd. Nog geen volger? Vind onze Facebookpagina leuk en vraag je gasten ook om deze pagina te liken!
Daarnaast zijn we continu in gesprek met partijen over het verder ontwikkelen en uitvoeren van de marketingactiviteiten en promotiewerkzaamheden. Voor de komende tijd is het onder andere belangrijk dat de site goed vindbaar is, het magazine goed wordt verspreid en samenwerkingen mbt het promoten van Medemblik verder worden uitgewerkt. Dit alles met het doel om ondernemers met elkaar te verbinden en meer bezoek naar Medemblik te trekken en de bezoeker langer te laten verblijven.
In deze nieuwsbrief de stand van zaken en wat je zelf kunt doen om aan te haken.

 

Website
Al een kijkje genomen op onze website www.rijkaanverhalen.nl? Deze site gaat de komende jaren de online bezoeker inspireren om een (meerdaags) bezoek aan Medemblik te brengen. En is er voor de bezoeker van Medemblik om zich tijdens zijn verblijf  te oriënteren om op stap te gaan in onze gemeente.
De website www.rijkaanverhalen.nl is onderdeel (een microsite) van de gebiedsmarketingsite Hollandbovenamsterdam.nl. Wij, als toeristisch Medemblik, behouden onze eigen identiteit maar deze samenwerking heeft als voordeel dat:

Wij streven ernaar dat elke ondernemer en evenement een plekje krijgt op de site. Wat kun jij zelf als ondernemer doen om dit platform zo aantrekkelijk mogelijk te maken:

Mis je een evenement in de evenementenkalender. Mail deze naar maaike@rijkaanverhalen.nl  dan zetten wij deze erbij.

Magazine
Trots zijn wij op het vernieuwd toeristisch magazine. De Inmedemblik is geheel in de stijl van de campagne Rijk aan verhalen opgemaakt. Een gratis mee te nemen stijlvol magazine vol met toeristische informatie, inspirerende verhalen en highlights in Medemblik. Een must om te lezen voor elke bezoeker aan Medemblik. Het magazine is inmiddels verspreid onder alle (grote) toeristische, recreatieve en horecaondernemers. Daarnaast ligt het magazine bij grote toeristische bedrijven en toeristische informatiepunten in Noord-Holland en gedeelten van Zuid-Holland, Utrecht, Flevoland en Friesland. Wil je het magazine ook uitgeven aan je gasten maar heb je deze  nog niet ontvangen? Stuur een mail en wij bezorgen een pakket magazines. Blader hier door de online versie.

Gratis Starterspakket  –  Onder één vlag varen
Met de campagne Medemblik is rijk aan verhalen werken we aan 1 krachtige herkenbare en professionele uitstraling van Medemblik voor de toeristische bezoeker. De kracht van het doen slagen van deze campagne zit ‘m in het samen doen. Hoe meer ondernemers meedoen, hoe krachtiger het wordt. Een vloot is nu eenmaal beter zichtbaar dan een enkel scheepje. Voor elke ondernemer is er een starterspakket. In 2017 zijn we gestart deze uit te geven. Wil je ook graag nog een pakket ontvangen. Laat mij dit weten via maaike@rijkaanverhalen.nl. Voor iedere ondernemer is er een gratis starterspakket bestaande uit:

Meer informatie over de campagne Rijk aan verhalen lees je hier.

Geslaagde aftrap van het seizoen 
Met de presentatie van de gloednieuwe website en het vernieuwd toeristisch magazine opende het toeristisch platform Medemblik op 10 april het toeristisch seizoen. In de jachthaven van Andijk verzamelden toeristische ondernemers en stakeholders zich in restaurant 1619. Onder het credo “Samen varen onder één vlag” vormen zij een front om ook in 2018 de toeristen en dagjesmensen te verleiden tot een bezoek aan Westfriesland.

Tijdens de aftrap werd nog maar eens benadrukt hoe mooi Westfriesland is en daarmee ook kan zijn voor de toerist. Toch is enkel de pracht van de regio niet genoeg om bezoekers te bereiken die eens wat anders willen dan de Zaanse Schans. De streek is divers en bezaaid met parels van bezienswaardigheden en activiteiten, maar we lijken wel te bescheiden om daar te koop mee te lopen. Dat siert de Westfries, maar is voor de bezoeker een gemis. Een positieve ontwikkeling in Medemblik dat de toeristische ondernemers de handen ineen slaan. Na het officiële gedeelte hebben we 3 hele mooie toeristische bedrijven bezocht en kijkje achter de schermen gekregen. Een dag waar volop met elkaar werd gesproken, ervaringen werden uitgewisseld en nieuwe ideeën voor samenwerken werden gesmeden. Met als cadeau voor iedere aanwezige een profielfoto, gemaakt door Duco de Vries. Een uitgebreide fotoreportage van de dag klik hier.

Tot slot: mijn mailadres maaike@rijkaanverhalen.nl heeft er tussen 10 en 20 april sommige dagen uit gelegen. Heb je mij gemaild en nog geen antwoord ontvangen? Wil je dit dan nogmaals sturen. Excuus voor het ongemak. Rest mij om iedereen een heel goed seizoen te wensen.

Hartelijke groet,
Maaike Steltenpool

Bereikbaar via maaike@rijkaanverhalen.nl of  06-19382707
Toeristische marketing coördinator Medemblik

Bij ons aangesloten

Alle leden